Zamknij

Pliki cookie (ciasteczka):

Pliki cookie są niezbędne do tego, aby jak najlepiej wykorzystać zasoby strony internetowej HCV jestem świadom. Przechowują one informacje o Twoich preferencjach i inne informacje pomagające nam udoskonalić naszą stronę www. Żadna z tych informacji nie będzie służyć do zidentyfikowania Ciebie. Możesz dowiedzieć się więcej o plikach cookie oraz jak kontrolować je za pomocą ustawień w swojej przeglądarce internetowej z przewodnika po plikach cookie.

Kampania „HCV Jestem świadom” w placówkach medycznych

2017-03-06 00:00:00

Od początku lutego pacjenci ośmiu ogólnopolskich sieci medycznych mogą zapoznać się ze spotami informacyjno-edukacyjnymi kampanii społecznej „HCV Jestem świadom”, poruszającymi niektóre kwestie związane z profilaktyką oraz leczeniem zakażenia WZW-C.

Kontynuacja kampanii prowadzona w ośrodkach zdrowia obejmuje emisję trzech bloków dedykowanych, gdzie osoby oczekujące na wizytę lekarską w sposób przystępny mogą zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi ryzyka zakażenia wirusem HCV oraz mitami na temat terapii.

Nie od dziś wiadomo, że w internecie można znaleźć wiele nieprawdziwych informacji na temat zastosowania soku z grejpfruta, wysokiej dawki witaminy C lub holografii w leczeniu WZW-C. Spoty zwracają szczególną uwagę na fakt, że jedyną skuteczną terapią są leki nowej generacji.

W ramach kampanii emitowany jest również blok edukacyjny zwracający szczególną uwagę na fakt istniejących zagrożeń w miejscach, które niekoniecznie postrzegane są przez nas jako ryzykowne. Salony fryzjerskie, studia tatuażu, salony kosmetyczne a nawet same placówki medyczne to miejsca, w których istnieje ryzyko naruszenia ciągłości skóry, a tym samym występuje ryzyko zakażenia HCV. Osoby oglądające ekrany w przychodni mogą dowiedzieć się na co dokładnie zwrócić uwagę by uniknąć zakażenia.

Placówki medyczne to miejsca wysokiego zaufania społecznego, dlatego też przekazywanie merytorycznie poprawnych informacji bezpośrednio w poczekalniach przychodni, ma ne celu budowania świadomości społecznej w sposób wiarygodny. W ciągu dwóch miesięcy kampanii, przekaz dotrze do około 4 500 000 odbiorców.

więcej informacji

Licznik odwiedzin: 964